Ja, gelukkig zijn is ook belangrijk, blijkbaar gaat dat gepaard (voltooid deelwoord van paarden?) met veranderingen. Schikken is makkelijker, maar verandering is leerzamer
Zonder je te vervelen met persoonlijk geneuzel wat hoed nog rand raakt, ga ik wat dingen opnoemen die ik nu erg cool vind. De eerste is Rufus Wainwright een zanger en componist, klinkt in elk geval prima, erg melodieus.
Dan de reclame van een of andere koffie met knapperige stukjes erin, eindelijk iets origineels, vooral door het weird geknipte clipje en de zanger die overacting eens uitprobeert en dan nog net in beeld het opgeeft zodra zijn tekst op is (zie voor clipje: de Douwe Egberts reclame. Grappige is dat ik voor DE eerder een andere campagne heb gemaakt (Solved Mysteries).
En natuurlijk is alles wat je nieuwe baas je verteld ook cool, dus kijk maar voor de grap eens op de site Ruby On Rails. Het is een leuk project gemaakt in een leuke taal (Ruby), maar ondanks alle voordelen voelt het als een ‘Als iedereen naar ons zou luisteren, dan zou dit echt iets groots kunnen worden’-ding. Dat komt vaker voor met software, je verzint iets cools, en je maak het ook nog, misschien komt het ook nog goed uit de verf, je wint via ratio en logimotie (hoe charmant is een concept in de wereld van ontwikelaars) vakgenoten, maar dan komt het: de realiteit, de buitenwereld moet erbij. Dat is heel moeilijk, toch gebeurd het nog regelmatig … misschien gaat het tegenwoordig via overnames of adeptatie. Laten we hopen dat ROR op zichzelf iets moois kan worden.